Кабінет психолога

Шановні батьки та учні ЗЗСО "Солонянська гімназія"

Сьогодні ми живемо, працюємо та навчаємося в умовах незвичних для нас - воєнний стан, карантин, дистанційне навчання. Якщо у ВАС є запитання до Мене, як до спеціаліста, рада допомогти!

Під час дистанційного навчання консультації, бесіди з працівником психологічної служби нашого закладу проводиться у телефонному режимі або через електронну пошту, яка вказана на моєму блозі.








Декілька порад для подолання стресу, страху та паніки.
















 Шановні педагоги! 

                  З 14 березня частина українських регіонів відновила навчальний процес. Навчання  відбувається дистанційно. Діти, які тимчасово переїхали з інших регіонів, можуть долучитися за згодою одного з батьків. Як навчати дітей під час війни? Зібрали для вас чекліст вчителя дистанційної освіти: прості поради, зручні платформи, корисні ресурси для психологічної підтримки та натхнення.

 Як спланувати онлайн-урок?






Додаток 2

до листа Міністерства освіти і науки України

 

Контакти  щодо психологічної підтримки

 

 

Цілодобова лінія психологічної підтримки  «Між нами» Львівський міський центр соціальних служб— 0800307305. Дзвінки з будь-яких операторів — безкоштовні.

Цілодобова безоплатна правова допомога /Free Legal Aid. - 0 800 213 103. Консультування з правових питань.

·                 Центр психосоціальної підтримки НаУКМА та БО «Голоси дітей». Гаряча лінія для дітей (08.00 – 22.00): 096 039 22 58; 099 198 57 95; 063 558 12 82.

·                 Гаряча лінія НУО «Людина в біді» Безкоштовні психологічні консультації (24/7) 0 800 210 160.

·                 Центр-Ресурс Професіонал. Системний сімейний психотерапевт. 09.00 – 20.00 тел у Польщі +4873 311 52 96. Вайбер, телеграм: (067)-718-99-66 (063)-721-04-63 (066)-219-09-73.

·                 Сильне емоційне потрясіння, стрес, відчуття небезпеки можуть викликати у вашої дитини психологічну травму. Читайте нижче, як визначити, що у вашої дитини психологічна травма, та як ви можете їй допомогти. Якщо дитині потрібна допомога спеціаліста - можна звертатися на дитячу гарячу лінію нашого партнера Ла Страда-Україна/La Strada-Ukraine, яка працює в онлайн режимі. Щоб отримати консультацію пишіть:

Фейсбук - https://www.facebook.com/childhotline.ukraine/

Інста - https://www.instagram.com/childhotline_ua

Telegram - @CHL116111

 

Безкоштовна інтернет-платформа психологічної допомоги "Розкажи мені". Для отримання допомоги потрібно коротко описати свій запит і надіслати заявку за цим посиланням (  https://tellme.com.ua)

Модератори платформи підберуть спеціаліста, і він якнайшвидше зв'яжеться з вами. Консультації проводяться безкоштовно у режимі онлайн.

Крім того, команда Інституту когнітивного моделювання зі співпраці з кафедрою медичної психології, психосоматичної медицини та психотерапії Національного медичного університету імені Богомольця та спеціалістами проекту "Друг" розробила бот першої психологічної допомоги. Він стане в нагоді в перші години після травматичної події - з ним можна ознайомитися, перейшовши за посиланням ( https://t.me/friend_first_aid_bot)



Додаток 1

до листа Міністерства освіти і науки України

Інформація про психологічну допомогу в умовах війни

1.     Вінницька область https://vinps.vn.ua/?p=2901 

2.     Волинська область https://www.facebook.com/HELP.VOCSPD/ (мережа Facedook)

3.     Дніпропетровська область http://centrpsiholog.blogspot.com/p/blog-page_26.html

4.     Донецька область https://dnmcps.com.ua/25-03-2022-uchast-v-onlayn-naradi-dnu-imzo-dlya-dyrektoriv-oblasnykh-navchalno-metodychnykh

5.     Житомирська область https://www.zippo.net.ua/index.php?page_id=564

6.     Закарпатськая область http://zakinppo.org.ua/kafedri/kafedra-pedagogiki-ta-psihologii/publikacii-vikladachiv/6904-psihologija-vijni

7.     Запоріжська область https://centrpsiholog.blogspot.com/p/blog-page_26.html

8.     Івано-Франківська область https://www.ippo.if.ua/predmety/ocppsr/index.php?r=site/index

9.     Київська область http://bilatserkva-cppsvr.kiev.sch.in.ua/krizove_reaguvannya/

10.  Кіровоградська область http://koippo.in.ua/ppsr/

11.  Луганська область http://loippo.edu.ua/psychological-service/news/6528-persha-psykholohichna-dopomoha-liudiam-iaki-perezhyly-kryzovu-sytuatsiiu

12.  Львівська область http://loippo.lviv.ua/news/List-vchitel-v--tal-yskoi--stor-i-do-ukrainskih-koleg-publication/

13.  Миколаївська область https://moippo.mk.ua/novyny/plyve-kacha-i-anhely-letiat/#more-5862

https://www.facebook.com/moippo.official/ (мережа Facedook)

14.  Одеська область https://ppko.odessaedu.net/

https://www.facebook.com/946471355557467/posts/1811977629006831/  (мережа Facedook)

15.  Полтавска область http://pano.pl.ua/pidrozdily/tsentr-praktychnoi-psykholohii-i-sotsialnoi-roboty

https://www.facebook.com/poippo (мережа Facedook)

16.  Рівнеська область http://rosvita.rv.ua/2013-09-10-06-10-48.html

17.  Сумська область http://nmcps.sumy.sch.in.ua/informaciya_pro_zaklad/ Тимчасово проблеми із сайтом

18.  Тернопільска область http://nmcpssr.blogspot.com/

19.  Харківська область http://edu-post-diploma.kharkov.ua/?page_id=9458 Тимчасово проблеми із сайтом

20.  Херсонська область Сайт тимчасово не працює

21.  Хмельницька область https://hoippo.km.ua/?p=5289

22.  Черкаська область http://oipopp.ed-sp.net/?q=node/12687

https://www.facebook.com/groups/1310246369325912/?ref=share (мережа Facedook)

23.  Чернігівська область https://choippo.edu.ua/?page_id=90

Сайт тимчасово не працює

24.  Чернівецька область http://ippobuk.cv.ua/?p=8637

25.  м. Київ https://sites.google.com/site/nmcppippo/golovna

https://www.facebook.com/groups/124176988169440 (мережа Facedook)

26.  ДНУ «ІМЗО» https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna-robota/materialy-dlia-vykorystannia-v-roboti-pid-chas-voiennykh-diy/

27.  Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи НАПН України https://psyua.com.ua/  

https://www.facebook.com/UNMCPPSR (мережа Facedook)

 






        Як відчути свої відчуття?

Звучить очевидно, але насправді - ні!

Одна з найчастіших порад від психолога, яку ми зараз чуємо: розпізнайте та переживайте свої почуття, якими б вони не були.

За останній місяць ми пережили бурю емоцій та почуттів, зі злетами та падіннями. Буває, нам важко справлятися з емоціями. Буває, ми не цілком правильно розуміємо свої почуття.

Якщо людину запитати: чи знаєте ви, що ви відчуваєте зараз? Відповідь переважно звучить “звичайно!” О, ні! Усі ми маємо емоції. Але часто вони просто котяться на задньому плані з різним ступенем усвідомленості. Деякі ми відштовхуємо навіть не знаючи цього. Інші, як фонтан, вириваються несподівано. Інколи ми виражаємо наші емоції у деструктивний спосіб. Але далеко не всі вміло відчувають та розпізнають свої емоції.

Ця тонка й складна навичка не виникає природно, але її можна навчитися. Без цього ми справді відчуваємо примхи нашої емоційної погоди, та не в змозі глибоко пізнати себе, і нам не вистачає обґрунтованого компаса для мудрого вибору наших дій.

Як це працює?

Виникає неприємне відчуття.

Ваш розум запускає будь-яку внутрішню історію, що супроводжує це відчуття.

“Я самотній/-я… Мене ніхто не любить … Я нещасний/-а” (лише приклад).

ЗУПИНІТЬСЯ. Ви зараз думаєте про ваші відчуття, а не відчуваєте.

Перенаправте ваш мозок від цих думок до відчуттів у вашому тілі. Про себе назвіть їх.

“Мої груди затиснені” і т.д.

Вдихніть у ці почуття та відчуття в тілі, спостерігайте та продовжуйте дихати. Дозвольте їх: плачте, трусіться і т.д.

(дозволяйте відчуттям в тілі проявлятись так, як вони є)

Ваш розум дуже інтенсивно буде намагатися повернути до режиму “думати та розказувати історії про відчуття”. Коли це стається повертайтесь до відчуттів в тілі.

Глибоко вдихніть, продовжуйте відчувати через тіло. Дозвольте вашим емоціям проявлятися фізично, існувати. Знайте, це рано чи пізно мине. Спостерігайте за змінами емоцій та відчуттів в тілі, як вони зменшуються і минають. Зауважте, ви пережили це.

Чим більше ви розвиваєте це вміння відчувати емоції, тим більше вони допомагають вам пізнати себе і зрозуміти людей навколо вас. Помічати та давати собі дозвіл на переживання будь-яких емоцій - це здоровий спосіб, який допомагає уникнути важких емоційних станів та депресій.

Спочатку така практика може видатися важкою, але варто спробувати. Коли ми стрибаємо в невизначеність і шалене море емоцій — відбувається щось надзвичайне. Ми скидаємо опір уникання і глибоко занурюємося в себе. Ось тут і відкривається можливість.





























Для швидкої стабілізації емоційного стану!

Хочу нагадати вам декілька простих вправ, які допоможуть зменшити відчуття тривоги та самовідновитись


Докладніше -перейдіть за посиланням ТУТ








Мультфільм ЮНІСЕФ Україна про мінну безпеку: лісовий скарб






Хочеться сховатись під ковдру і чекати на новину про наш
у перемогу. Але ж поряд наша дитина, для якої ми та сама ковдра і та сама перемога. І це точно те, на що ми зараз можемо впливати.

Тому, якщо наша батарейка лише заряджається, можемо спробувати разом із нашими невгамовниками говорити на такі теми:

1. Якщо б у тебе була можливість стати невидимим на один день, що б ти робив?

2. З усіх слів, що ти знаєш, яке слово найсмішніше?

3. Коли діти стають дорослими?

4. Якою твариною ти б хотів бути? Чому?

5. Ти б радше обрав страву зі смаком використаних шкарпеток чи ту, яка забарвлює тебе у зелений колір?

6. Ти б хотів у своїй кишені тримати попкорн чи кошеня?

7. Що тобі подобається більше: чхати або гикати (ікати)?

8. Що тобі найбільш незрозуміле у дорослих?

9. Що найприємніше тобі коли-небудь говорили про тебе?

10. Якщо б у тебе була можливість змінити в мені щось одне, що б це було?

11. Яке правило в нашій сім’ї найважливіше?

12. Опиши себе за допомогою 3 слів.

13. У тебе є щасливе число? Чому воно для тебе щасливе?

14. Що таке кохання?

15. Якщо б ти мав ресторан, які страви там би готували?

16. Що б ти робив, якщо б я поцупила твою цукерку?

17. Які три бажання ти б загадав, якщо б у тебе була чарівна паличка?

18. Якщо б тобі довелося віддати усі свої іграшки комусь, хто б це був?

19. Для чого ти прокидаєшся вранці?

20. Як зробити іншу людину щасливою?

21. Що б ти більше хотів: зменшитися до розмірів мурашки чи збільшитись до розміру хмарочоса?

22. На чому ти б хотів подорожувати: на космічному кораблі чи на драконі?

23. Де б ти більше хотів опинитися: у пустелі чи в океані?

24. Використовуючи лише те, що ти бачиш навколо себе, скільки монстрів тобі би вдалося подолати?

25. Скільки ти матимеш дітей, коли виростеш?

Будь ласка, зберігайте і розповсюджуйте, аби інші батьки теж могли допомогти собі й своїй дитині. Все буде Україна!

 







































































Активісти створили короткі анімаційні відео для дітей і дорослих із демонстрацією дуже простих вправ, що допоможуть заспокоїтися і психологічно себе підтримати. ДОКЛАДНІШЕ

 

Добірка складається з 20 роликів, їх можна завантажити за цим посиланням, а також переглянути ниже чи на ютуб-каналі nus.org.ua
















ТЕХНІКА В РОБОТІ ЗІ СТРАХАМИ ТА ПЕРЕЖИВАННЯМИ "ПЕРЕМОЖНИЙ ЛІТАЧОК"

Для роботи знадобляться кольорові олівці, фломастери або ручки та аркуш паперу.

Техніка реалізується в 3 етапи, перед самою технікою можна із дітками пограти в тілесні ігри типу "покажи як літає літачок" "як злітає і приземляється", запитати який він. Якщо дитина нещодавно прожила травматичний досвід пов'язаний із літаками, краще цю техніку не давати або ж замінити сам літачок на щось інше (автівка, метелик тощо)

1 етап. Пропонуємо дитині пригадати і зобразити на папері всі ситуації, в яких вона налякалась, стривожилась або дуже сильно переживала. Це може бути цілісний малюнок або ж сукупність елементів, які являють собою прожиті страхи.

2 етап. "А тепер, уяви, що всі-всі твої олівці стали чарівними і можуть тобі допомогти перемогти всі страхи, що поселились на папері." Запропонуйте дитині перетворити всі малюнки на нестрашні, смішні або безпечні (наприклад, перетворити у смішну фігурку, посадити в ящик, в'язницю, домалювати когось або щось, що допоможе справитись, змінити вираз обличчя або ж взагалі замалювати іншим кольором тощо)

3 етап. А тепер всі-всі страхи, з якими дитина вже повзаємодіяла в своїй свідомості на папері пропонуємо їй завантажити на борт літака, склавши із аркуша оригамі. Якщо це не літак, можемо запропонувати зробити з аркушем те, що хоче сама дитина (зім'яти, порвати, спалити, перетворити в метелик тощо).

Потім на вже готовому літачку пропонуємо дитині придумати і написати його назву, можливо щось домалювати на ньому за бажанням, прикрасити його або ж додати йому сили.

Коли літачок готовий, його вільно можна відпускати в політ зі словами "Літачок лети, лети і страхи всі забери" з вікна або на відкритій місцевості. Деякі дітки можуть хотіти з ним далі погратися - не проблема, адже ми вже завчасно перемогли і зменшили травматичний вплив пережитих ситуацій на 2 етапі.

(Яна Поліщук)

 































Зім’ятий папір. Робота зі страхами

Арт-терапія з дітьми

Вітаю! Хочу показати вам, як можна залучати до творчості не лише дорослих, а й дітей.

Дана практика дозволяє відреагувати складні емоції або просто отримати задоволення від творчості. Кольорові зам’яті аркуші, що вийдуть у вас в результаті, можна потім використовувати для створення листівок, колажей, в якості тла, написання на них мотивуючих текстів, нотаток і т.п.

Вам знадобиться:

️ папір (звичайний тонкий зминати простіше, але кольори виглядатимуть красивіше на акварельному папері);

🧡 акварельні фарби

💛 пензлик

💚 ємність з водою

💙 дитина 😄 (але можна залучити свою Внутрішню 😉 )

Практика навіяна історією з дитячої книжки “Іш!” Пітера Х. Рейнольдса. За сюжетом маленький хлопчик на ім'я Рамон, любить малювати, але втрачає впевненість в собі, коли над його картиною сміється його старший брат. Знову і знову він мне свої малюнки і викидає їх на підлогу, готовий відмовитися від мистецтва. Але його молодша сестра таємно збирає зім'яті малюнки і виставляє їх. Вона вчить Рамона, що мистецтво - це не бути досконалим, а мислити більш індивідуально!

Пропоную декілька способів роботи.

Спосіб 1. Відреагування почуттів

Якщо дитина переживає якісь не надто приємні емоції: злість, страх, образу тощо. Можна запропонувати їй взяти аркуш паперу і простим олівцем намалювати пляму, яка буде символізувати обрану емоцію.

Наприклад, дитина чогось боїться. Запропонуйте їй пограти в таку гру з папером і фарбами. Дайте аркуш і попросіть намалювати пляму, яка буде означати її страх. В такий спосіб дитина вже трошки відділиться від свого страху і зможе поглянути на нього ніби зверху. Страх тепер не володіє нею повністю і вона може щось зробити з ним.

Ви поруч можете також робити цю практику разом з дитиною. Підтримуючи її в такий спосіб.

Наступний крок - зімніть свій аркуш. Спробуйте отримати від цього процесу максимум задоволення разом з дитиною. Можна поемоціонувати: “Мерзенний страх, тепер я давлю тебе, а не ти мене!” Чи те, що прийде вам в голову. Якщо дитина почне веселитися, зминаючи папір і “караючи” страх - це добра ознака.

Тепер акуратно розгортаєте зім’ятий папір, берете акварель і розфарбовуєте його яскравими кольорами. Ну як? Страшний страх тепер веселий і більше нагадує радість 🤩

Спосіб 2. Створення тла для нотаток чи колажів

Листок паперу можна розрізати на 2 або 4 половинки, щоб утворилися менші аркуші. Зімніть один шматочок в кульку. Використайте один колір, щоб зафарбувати всю зовнішню поверхню кулі.

Акуратно розгорніть папір і погляньте як він виглядає. Трохи почекайте, поки висохне фарба. Тоді знов скатайте кульку. Візьміть другий колір і знов зафарбуйте поверхню кульки. Розгорніть папір і дайте висохнути.

Можна зупинитись на двох кольорах чи продовжувати. Зрештою у вас утвориться оригінальна текстура, яку можна потім використовувати в колажах і для різної творчості. Головне, що сам процес страшенно захоплює і дітей, і дорослих 🙂

Рекомендації для батьків: в арт-терапії не може бути щось неправильно. Якщо дитина відступила від інструкції і зробила щось по-своєму - похваліть її, але ні в якому разі не критикуйте і не змушуйте чітко дотримуватись інструкції. Діти - творчі істоти, і вони швидше за все поміняють щось у ваших “ідеальних планах”. Прийміть це!!!










































Немає коментарів:

Дописати коментар