Шановні учні 8 класу!!!
Обов'язково проходимо онлайн - тестування!!!
19.05-Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.
Опрацювати параграф 61 , зробити конспект в робочий зошит
13.05- Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл.
Опрацювати параграф 60 , зробити конспект та малюнок 217 в робочий зошит
12.05 -Будова та функції репродуктивної системи.
Опрацювати параграф 59 , зробити конспект по будові чоловічої та жіночої статевої системи.
06.05- Взаєморегуляція регуляторних систем
Опрацювати параграфи 58 зробити короткий конспект.
05.05- Профілактика захворювань ендокринної системи .
Опрацювати параграфи 55,57 зробити короткий конспект.
Виконати ПРОЕКТ у вигляді презентації " Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика " роботу відправити мені на електронну пошту
Savchukova25@gmail.com
29.04 - Контрольна робота №2
Контрольну роботу №2 можна пройти у вигляді тестування на платформі "На Урок":
1 Для цього - перейти за посиланням join.naurok.ua
2. Ввести код доступу -324570
3. Ввести своє прізвище та ім'я ;
4 . Вперед!!! Виконуємо завдання!
28.04 - Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.
параграф 53,54 опрацювати , зробити конспект в робочий зошит
параг 52 конспект
21.04-Навчання
та пам'ять Лабораторне дослідження різних видів пам'яті(виконати в зошит)
параг 50 конспект
14.04 - Інстинкти ( параграф 48 конспект)
15.04 - Мова. Мислення та свідомість ( параграф 49 конспект)
Підсумковий урок за темою "Мова. Мислення
та свідомість"
можна пройти у вигляді тестування на платформі
"На Урок":
2. Ввести код доступу - 881991
4 . Вперед!!! Виконуємо завдання!
07.04 - Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. Дослідницький практикум №5 "Визначення типу нервової діяльності та властивостей темпераменту"
(параграф 47 - зробити короткий конспект в робочий зошит та виконати дослідження відповівши на питання тесту та оформити графік з результатом)
Доcлідницький практикум № 5
Тема. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту
Мета: визначити тип свого темпераменту.
Обладнання й матеріали: тест для визначення типу темпераменту, підручник, зошит.
Хід роботи
1. Прочитайте уважно інструкцію.
Інструкція: вам пропонується низка питань. На кожне з них відповідайте лише «так» або «ні». Не витрачайте час на обговорення запитань: тут не може бути правильних або неправильних відповідей, адже це не випробування розумових здібностей.
Запитання тесту Г. Айзенка для визначення типу темпераменту
1. Чи часто ви відчуваєте жагу до нових вражень, до того, щоб відволіктися, пізнати сильні відчуття?
2. Чи часто ви відчуваєте, що маєте потребу в друзях, які можуть зрозуміти вас, підбадьорити, поспівчувати?
3. Чи вважаєте ви себе безтурботною людиною?
4. Чи дуже важко вам відмовитися від своїх намірів?
5. Чи обмірковуєте ви свої справи не кваплячись, прагнучи почекати, перш ніж діяти?
6. Чи завжди ви виконуєте свої обіцянки, навіть якщо вам це невигідно?
7. Чи часто у вас бувають спади та підйоми настрою?
8. Чи швидко ви зазвичай дієте й говорите?
9. Чи виникало у вас коли-небудь відчуття, що ви нещасні, хоча жодної серйозної причини для цього не було?
10. Чи правда, що на парі ви здатні зважитися на все?
11. Чи бентежитеся ви, коли хочете познайомитися з людиною протилежної статі, яка вам симпатична?
12. Чи буває, що, розлютившись, ви втрачаєте самовладання?
13. Чи часто ви дієте нерозважливо, під впливом моменту?
14. Чи часто вас турбує думка про те, що вам не слід було щось робити або говорити?
15. Чому ви віддаєте перевагу: читанню книг чи зустрічам з людьми?
16. Чи правда, що вас легко образити?
17. Чи полюбляєте ви часто бувати в компанії?
18. Чи бувають у вас такі думки, якими вам не хотілося б ділитися з іншими?
19. Чи правда, що іноді ви настільки сповнені енергії, що все горить у руках, а іноді відчуваєте втому?
20. Чи намагаєтеся ви обмежувати коло своїх знайомств невеликою кількістю найближчих друзів?
21. Чи багато ви мрієте?
22. Коли на вас гримають, чи відповідаєте ви тим самим?
23. Чи вважаєте ви всі свої звички гарними?
24. Чи часто у вас виникає відчуття, що ви в чомусь винні?
25. Чи здатні ви іноді дати волю своїм почуттям і безтурботно розважатися у веселій компанії?
26. Чи можна сказати, що нерви у вас часто натягнуті до межі?
27. Чи вважають вас жвавою та веселою людиною?
28. Після того як справу зроблено, чи часто ви подумки повертаєтеся до неї й думаєте, що могли б зробити краще?
29. Чи почуваєтеся ви неспокійно, перебуваючи у великій компанії?
30. Чи трапляється, що ви передаєте чутки?
31. Чи буває, що вам не спиться через те, що в голові вирують різні думки?
32. Якщо ви хочете про щось довідатися, ви знаходите це в книзі чи питаєте в людей?
33. Чи буває у вас сильне серцебиття?
34. Чи подобається вам робота, що вимагає зосередженості?
35. Чи бувають у вас напади тремтіння?
36. Чи завжди ви говорите правду?
37. Чи буває вам неприємно перебувати в компанії, де кепкують один з одного?
38. Чи дратівливі ви?
39. Чи подобається вам робота, що вимагає швидких дій?
40. Чи правильно, що вам часто не дають спокою думки про різні неприємності й жахи, які могли б статися, хоча все скінчилося благополучно?
41. Чи правда, що ви неквапливі в рухах і трохи повільні?
42. Чи спізнювалися ви коли-небудь до школи, на зустріч із кимось?
43. Чи часто вам сняться кошмари?
44. Чи правда, що ви так любите поговорити, що не впускаєте нагоди поговорити з новою людиною?
45. Чи турбують вас які-небудь болі?
46. Чи засмутитеся ви, якщо довго не зможете бачитися з друзями?
47. Чи нервова ви людина?
48. Чи є серед ваших знайомих ті, хто вам точно не подобається?
49. Ви впевнена в собі людина?
50. Чи легко вас зачіпає критика ваших вад або вашої роботи?
51. Чи важко вам одержати справжнє задоволення від заходів, у яких бере участь багато народу?
52. Чи турбує вас відчуття, що ви чимось гірші за інших?
53. Чи змогли б ви внести пожвавлення в нудну компанію?
54. Чи трапляється, що ви говорите про речі, на яких зовсім не розумієтесь?
55. Чи піклуєтеся ви про своє здоров’я?
56. Чи любите ви пожартувати з інших?
57. Чи страждаєте ви від безсоння?
2. Запишіть свої відповіді на окремому аркуші.
3. Опрацюйте результати.
А. Для визначення ступеня екстраверсії обчисліть суму відповідей «так» на запитання 1, 3, 8, 10, 13, 17, 22, 25, 27, 39, 44, 46, 49, 53, 56 і відповідей «ні» на запитання 5, 15, 20, 29, 32, 34, 37, 41, 51. Якщо сума балів дорівнює 0-10, то ви інтроверт, занурені в себе. Якщо 15-24, то ви екстраверт, товариська людина, обернена до зовнішнього світу.
Якщо 11-14, то ви амбіверт, спілкуєтеся, коли вам це потрібно.
Б. Для визначення ступеня нейротизму обчисліть суму відповідей «так» на запитання 2, 4, 7, 9, 11, 14, 16, 19, 21, 23, 26, 28, 31, 33, 35, 38, 40, 43, 45, 47, 50, 52, 55, 57.
Якщо кількість відповідей «так» дорівнює 0-10, то це свідчить про емоційну стійкість.
Якщо 11-16, то це емоційна вразливість.
Якщо 17-22, то з’являються окремі ознаки розхитаності нервової системи.
Якщо 23-24, то наявний нейротизм, що межує з патологією, можливий зрив, невроз.
4. Визначте свій тип темпераменту, звернувшись до графіка: знайдіть свої показники на шкалах екстраверсії та нейротизму.
Сангвінік-екстраверт: стабільна особистість, соціальна, спрямована до зовнішнього світу, товариська, часом балакуча, безтурботна, весела, любить лідерство, має багато друзів, життєрадісна людина. Холерик-екстраверт: нестабільна особистість, збудлива, нестримана, агресивна, імпульсивна, оптимістична, активна, працездатність і настрій нестабільні, циклічні. У ситуації стресу — схильність до істерико-психопатичних реакцій.
Флегматик-інтроверт: стабільна особистість, повільна, спокійна, пасивна, незворушна, обережна, замислена, мирна, стримана, надійна, спокійна у взаєминах, здатна витримати тривалі негаразди без зривів здоров’я і настрою.
Меланхолік-інтроверт: нестабільна особистість, тривожна, песимістична, зовні стримана, але в душі надзвичайно емоційна, чутлива, переймається й переживає, схильна до тривоги, депресій, смутку; у напружених ситуаціях можливі зрив або погіршення діяльності («стрес кролика»).
5. Зробіть висновки. Запишіть їх у зошит.
СФОТОГРАФУЙТЕ ВАШУ РОБОТУ ТА ВІДПРАВТЕ МЕНІ НА ЕЛЕКТРОННУ ПОШТУ
Savchukova25@gmail.com
08.04 - Умовні та безумовні рефлекси
Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло. (ст 223)
Опрацювати параграф 48, зробити короткий конспект до робочого зошита.
Підсумковий урок за темою " Умовні та
безумовні рефлекси. Інстинкти"
можна пройти у вигляді тестування на платформі
"На Урок":
1 Для
цього - перейти за посиланням join.naurok.ua
2. Ввести код
доступу - 966075
4 . Вперед!!!
Виконуємо завдання!
________________________________________________________________________________
17.03-Будова слухового аналізатора- пар 44, короткий конспект, мал 167 в зошит. короткий конспект по будові вуха
Підсумковий
урок за темою " Слуховий аналізатор"
можна пройти у вигляді тестування на платформі
"На Урок":
1 Для цього - перейти за
посиланням join.naurok.ua
2. Ввести код доступу - 316892
3. Ввести своє
прізвище та ім'я ;
4 . Вперед!!! Виконуємо завдання!
18.03-Сенсорні системи смаку, нюху- пар 46, короткий конспект, дослідження на ст 216
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику,
температури, болю.
24.03-Орган рівноваги- пар 45, короткий конспект, дослідження на ст 216.
25.03 -Підсумковий урок за темою
" Сенсорні
системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю."
можна пройти у вигляді тестування на платформі
"На Урок":
2. Ввести код доступу - 262039
3. Ввести своє прізвище та ім'я ;
4 . Вперед!!!
Виконуємо завдання!
---------------------------------------------------------------------------------------
25.03 -Підсумковий урок за темою
" Сенсорні
системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю."
можна пройти у вигляді тестування на платформі
---------------------------------------------------------------------------------------
Будова ока - виконайте завдання, перевірте свої знання
Спробуйте свої знання з Ендокринної системи.
10 найцікавіших відеолекцій та лекторіїв з анатомії
Добірка яскравих відеозамальовок, наочних фільмів та цікавих лекцій про будову і функціонування людського організму.
Як влаштований організм людини? Ми сприймаємо своє тіло як даність і навіть не замислюємося про природу тих чи інших процесів, що відбуваються усередині кожного з нас.
Пропонуємо добірку відеоматеріалів, в яких цікаво, яскраво і наочно розповідається про найдивовижніші таємниці явищ і процесів, що відбуваються усередині людського організму.
Редакція «На Урок» рекомендує використовувати цю добірку в якості освітнього матеріалу на уроках з анатомії або для перегляду в позаурочний час ПЕРЕГЛЯНУТИ ТУТ
Як влаштований організм людини? Ми сприймаємо своє тіло як даність і навіть не замислюємося про природу тих чи інших процесів, що відбуваються усередині кожного з нас.
Пропонуємо добірку відеоматеріалів, в яких цікаво, яскраво і наочно розповідається про найдивовижніші таємниці явищ і процесів, що відбуваються усередині людського організму.
Редакція «На Урок» рекомендує використовувати цю добірку в якості освітнього матеріалу на уроках з анатомії або для перегляду в позаурочний час ПЕРЕГЛЯНУТИ ТУТ
Давайте разом вивчати будову людського ока
Переглянути відео
"Захворювання нервової системи та їх профілактика"
Захворювання нервової системи можуть бути спадковими або зумовлені чинниками навколишнього середовища. Серед спадкових нервових захворювань найвідомішими є епілепсія, розсіяний склероз, хвороба Паркінсона, мігрень та інші.
Епілепсія — це неврологічні розлади, що характеризуються виникненням судом. Причинами епілепсії можуть бути спадкові порушення, а також пухлина чи запалення головного мозку або травма голови.
Захворювання мігрень зумовлене спазмом мозкових судин, який виникає періодично. Проявами мігрені, крім головного болю, є запаморочення, порушення зору, нудота та іноді блювання. Мігрень періодично виникає в 10 % населення.
Інсульт — це порушення кровопостачання головного мозку, що супроводжується крововиливом у тканини мозку (мал. 96). Зовнішніми проявами інсульту є виникнення асиметрій на обличчі: зморшок на лобі, опускання однієї брови або кута рота (мал. 97).
Нервова система вразлива й до інфекцій. Інфекційні захворювання нервової системи розвиваються внаслідок дії різних вірусів, бактерій, грибків і паразитів. Інфекційні захворювання особливо небезпечні, адже вони вражають, перш
за все, відділи головного мозку, рідше — периферичну нервову систему та спинний мозок.
Серед інфекційних захворювань нервової системи — такі небезпечні хвороби, як менінгіт та енцефаліт. їхніми симптомами є висока температура тіла, порушення свідомості, сильний головний біль, нудота і блювота.
Менінгіт — це інфекційне запалення оболонок головного мозку {мил. 98). Розрізняють вірусну й бактеріальну форми менінгіту. За проявами ця хвороба нагадує грип.
Менінгітом частіше хворіють діти, оскільки в них недостатньо розвинутий імунітет.
Менінгіт може викликати небезпечні ускладнення та наслідки: періодичні головні болі, зниження слуху, зору, запаморочення, епілептичні напади, які можуть тривати кілька років або залишитися на все життя.
Травматичні ушкодження структур нервової системи виникають унаслідок травм, ударів або стиснення головного чи спинного мозку. Наслідками травм головного мозку є струс мозку. Його ознаками є головний біль, розлади свідомості, нудота та блювота, втрата пам’яті, зниження чутливості тощо.
Хвороби нервової системи поділяться на органічні, викликані порушенням будови її структур, та функціональні, що виникають унаслідок порушення діяльності її структур.
У випадку функціональної хвороби нервова система не пошкоджується, розлад її діяльності може мати тимчасовий характер, що не становить небезпеки для життя хворого й піддається лікуванню. Такими захворюваннями є неврастенія (нервове виснаження), істерія та інші.
Виникнення хвороб нервової системи людина здебільшого може попередити, проводячи профілактичні заходи.
ПРОФІЛАКТИКА ЗАХВОРЮВАНЬ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ. Щоб уникнути захворювань нервової системи, слід вчасно діагностувати та лікувати інфекції, вести здоровий спосіб життя, відмовившись від алкоголю і наркотиків, повноцінно харчуватися, уникати стресів і перевтоми.
У разі виникнення будь-яких тривожних симптомів слід обов’язково звернутися до лікаря. Впливають на нервову систему недостатнє харчування, відсутність вітамінів, серцеві, ниркові та ендокринні захворювання.
Нерідко захворювання нервової системи можуть розвиватися під впливом різних хімічних речовин: наркотиків, антидепресантів, етилового спирту, отрут тваринного й рослинного походження. Отруєння антибіотиками, важкими металами (ртуттю, миш’яком, свинцем, вісмутом, марганцем, та ін.) також можуть призвести до нервових розладів. Тому не слід користуватися цими речовинами без консультацій з фахівцями. Якщо в кімнаті розлилася ртуть, необхідно вийти з неї та викликати службу МНС.
Профілактичними заходами, що запобігають виникненню хвороб нервової системи, є загартовування людини (повітряне, водне), фізична праця, фізичні вправи, спорт, здоровий спосіб життя, раціональне харчування. Крім цього, необхідно уникати застуд, надмірних стресових ситуацій тощо.
Захворювання нервової системи можуть бути зумовлені спадковими чинниками та навколишнім середовищем.
Хвороби нервової системи поділяються на органічні (порушення будови) та функціональні (порушення діяльності).
Важливими профілактичними заходами запобігання нервовим хворобам є загартовування організму, здоровий спосіб життя та уникнення стресів і перевтоми.
Контрольні запитання
1. Чим зумовлені хвороби нервової системи?
2. Чому органічні хвороби є більш важкими в порівнянні з функціональними?
3. Що таке інсульт?
4. Що є причиною захворювання на менінгіт?
5. Як запобігти хворобам нервової системи?
6. Чому хвороби нервової системи є дуже небезпечними?
Завдання
Який спосіб життя допоможе людині запобігти виникненню хвороб нервовоїсис-теми? Зобразіть складові такого способу життя у вигляді схеми чи на малюнку.
Корисно знати
Самопочуття людини та її поведінка визначаються роботою внутрішніх органів. Коли внутрішні органи злагоджено працюють, людина не відчуває їх. Вона сповнена сили, бадьорості й здоров’я. Проте коли виникають захворювання, людина відчуває біль у серці, легенях, шлунку тощо. Це пояснюється тим, що хворі органи сповіщають центральні відділи нервової системи про збої чи порушення в їх роботі.
Нерідко глибокі нервові потрясіння можуть спричинити виникнення хвороб внутрішніх органів. Так, іноді захворювання на цукровий діабет
може бути спровоковане сильним нервовим потрясінням або стати наслідком довготривалого стресу. Це відбувається в результаті того, що нервові потрясіння призводять до надмірних збуджень центрів кори головного мозку, які регулюють діяльність підшлункової залози. Остання продукує інсулін, що регулює рівень цукру в крові людини.
Науково доведено, що серед причин, які вкорочують життя людини, є постійні стреси, страхи, заздрість, образи та злість. Ці стани викликають у людини негативні емоції, які й провокують появу різних хронічних хвороб.
Навпаки, люди, що є оптимістами, частіше відчувають позитивні емоції, бувають веселими та радісними. Вони легко переносять різні хвороби, а тому живуть довше.
Адміністратор блогу видалив цей коментар.
ВідповістиВидалити